Istnieje tak wiele dziedzin twórczości, że trudno jest wybrać odpowiednią dla siebie. Na szczęście wraz z rozwojem technologii cyfrowej nie trzeba już inwestować w duży zestaw sprzętu, aby rozpocząć karierę artysty wizualnego. Żyjemy w czasach, gdy z kursów wideo w Internecie można nauczyć się niemal wszystkiego – nie tylko fotografii, ale większości kreatywnych hobby i zawodów. Jeśli interesuje Cię fotografia jako hobby lub nawet kariera, przeczytaj kilka przydatnych porad i wskazówek, które pomogą Ci rozbudzić kreatywność.

Aparaty fotograficzne są tańsze niż kiedykolwiek wcześniej

Jeśli interesujesz się fotografią, ale nie masz zbyt wiele pieniędzy, aby w nią zainwestować, masz ogromną przewagę nad osobami, które próbowały zacząć w przeszłości. Dzisiejsze aparaty są bardziej przystępne cenowo niż kiedykolwiek wcześniej, a niektóre z najwyższej jakości zdjęć, jakie kiedykolwiek można było znaleźć, zostały zrobione aparatami kompaktowymi. Jeśli interesuje Cię kariera fotografa, będziesz musiał zainwestować w droższy sprzęt, ale istnieje wiele niedrogich opcji, od których możesz zacząć jako hobbysta.

Poznaj podstawy fotografii

Najtrudniejszą częścią nauki robienia dobrych zdjęć jest samo rozpoczęcie. Jeśli kiedykolwiek próbowałeś nauczyć się nowego hobby, wiesz, jak ważne jest poznanie podstaw i zakorzenienie ich w swoim umyśle tak, aby stały się automatyczne. Fotografia jest trudną sztuką, ponieważ na jakość zdjęcia może wpłynąć kilka różnych czynników. Nie można po prostu kliknąć kilka razy i mieć nadzieję, że się poszczęści. Większość kursów fotografii rozpoczyna się od kilku podstawowych pojęć:

– Kompozycja – tworzenie atrakcyjnego wizualnie ujęcia, zazwyczaj poprzez kadrowanie obiektu w sposób przyjemny dla oka.

– Czas otwarcia migawki – jak długo migawka aparatu jest otwarta. Wpływa to na ilość światła wpuszczanego do aparatu, co ma kluczowe znaczenie dla uzyskania dobrych zdjęć przy słabym oświetleniu.

– ISO – Współczynnik określający czułość aparatu na światło.

Zaplanuj swoje ujęcia

Jednym z najlepszych sposobów na naukę fotografii jest wyrobienie sobie oka do ciekawych ujęć. Wiąże się to z podstawami kompozycji, ale wymaga też zrozumienia, jak światło, odległość i ustawienia aparatu wpływają na ujęcie. Aby to zrobić, zacznij od stworzenia listy rzeczy, które chcesz sfotografować. Obok każdego przedmiotu zapisz warunki, jakie powinny panować, aby uzyskać dobre zdjęcie, np. „mglisty poranek” lub „słoneczne popołudnie”. Gdy będziesz robić zdjęcia, pamiętaj o swojej liście. Pomoże Ci to ćwiczyć myślenie o różnych ujęciach i sposobach ich wykonania.

Obserwuj i ucz się od innych

Jeśli interesuje Cię tylko robienie zdjęć dla zabawy, możesz się wiele nauczyć, obserwując, co wpadnie Ci w oko. Jeśli potrafisz dostrzec coś ciekawego i interesujące tematy, możesz od razu zacząć robić zdjęcia. Jeśli jednak chcesz zająć się fotografią zawodowo, musisz być o wiele bardziej ostrożny. Możesz się wiele nauczyć od fotografów, których styl podziwiasz, ale nie próbuj powielać ich zdjęć. Zamiast tego przyjrzyj się uważnie ich technice i spróbuj zrozumieć, dlaczego wykonali takie, a nie inne ujęcia. Aby nauczyć się kompozycji, oglądaj zdjęcia w ulubionych czasopismach i książkach. Przeanalizuj rozmieszczenie obiektów i zastanów się, dlaczego fotograf wykonał dane ujęcie w taki, a nie inny sposób.

Podsumowanie

Istnieje tak wiele interesujących dziedzin twórczości, że wybór odpowiedniej dla siebie może być trudny. Na szczęście, wraz z rozwojem technologii cyfrowej nie trzeba już inwestować w duży zestaw sprzętu, aby rozpocząć karierę artysty wizualnego. Żyjemy w czasach, w których prawie wszystkiego można się nauczyć dzięki kursom wideo online – nie tylko fotografii, ale większości kreatywnych hobby i zawodów. Jeśli interesuje Cię fotografia jako hobby lub nawet kariera, przeczytaj dalej, aby poznać kilka przydatnych porad i wskazówek, które pobudzą Twoją kreatywność.

Write A Comment